Closed Pato_Lynx's question

Status
Not open for further replies.
Joined
Jul 7, 2016
Messages
3,215
Reaction score
984
Question

In-Character Name:
Pato_Lynx​

Service:
SA:MP​

Question:
Hello guys.

I've had this issue lately and I don't know why but my game takes TOO LONG to Tab-In.

Sometimes it takes Around 1 minute to resume the game and it is kinda annoying.

I hope if you guys can help me with this Technical problem.

Thank you.
 

Melvin_Reggal

Senior Administrator
Senior Helper
Assistant Helper Manager
Junior Helper
Old School 2013
Beta Tester
Joined
Dec 8, 2013
Messages
3,382
Reaction score
451
Awards
2
Question

In-Character Name:
Pato_Lynx​

Service:
SA:MP​

Question:
Hello guys.

I've had this issue lately and I don't know why but my game takes TOO LONG to Tab-In.

Sometimes it takes Around 1 minute to resume the game and it is kinda annoying.

I hope if you guys can help me with this Technical problem.

Thank you.
I would like to know if you mean by going with ESC and then ESC again or the windows mode?
If so then for both my answer would be that your computer/laptop isn't that big and can't handle the FPS or what it's called for it. I would recommend to use as less as possible programs because it takes streaming for tabbing in and again. If you still have the issue or it's something else, please respond again!

Signed, JH McBrown
 

Cynthia

Retired Admin
Joined
Apr 28, 2013
Messages
2,497
Reaction score
1,727
Does it happen with other video games as well? Do you have a lot of shit running in the background?
 
Joined
Jun 10, 2016
Messages
368
Reaction score
14
Question

In-Character Name:
Pato_Lynx​

Service:
SA:MP​

Question:
Hello guys.

I've had this issue lately and I don't know why but my game takes TOO LONG to Tab-In.

Sometimes it takes Around 1 minute to resume the game and it is kinda annoying.

I hope if you guys can help me with this Technical problem.

Thank you.
why dont you close your shits thats running in your background
 
Joined
Jul 15, 2013
Messages
1,897
Reaction score
497
how much ram do you have.

how much are you using.
 

Ridow

Red-Headed Stepchild
Joined
Jul 17, 2015
Messages
661
Reaction score
126
if you are uqing windows ten then youre fucked my friend same thing here and it used to run perfectly on windows eight ... This OS is fked up unstable and full of bugs and shit
 
Joined
Jul 7, 2016
Messages
3,215
Reaction score
984
I would like to know if you mean by going with ESC and then ESC again or the windows mode?
If so then for both my answer would be that your computer/laptop isn't that big and can't handle the FPS or what it's called for it.
Nope, I mean TABBING OUT and then TABBING IN.
I don't think so, this was not happening until some days ago.

Does it happen with other video games as well? Do you have a lot of shit running in the background?
No, it only occurs with SAMP.
Well I always used to have 2 Teamspeak clients running, skype, bandicam, teamviewer, 2 ahk scripts.


how much ram do you have.

how much are you using.
I have 4GB of RAM, I think I am using the 4 lol.
 

Alom

Retired Admin
Joined
Apr 18, 2016
Messages
2,873
Reaction score
831
You should try to close down the programs that are not needed. I had the same issue as you but for me, Skype was the issue, so now I open skype before I play and when I play, I close it so the game prevents itself from lagging. It could be the reason of having 2 Teamspeak clients running for you.
 
Joined
Jul 15, 2013
Messages
1,897
Reaction score
497
Nope, I mean TABBING OUT and then TABBING IN.
I don't think so, this was not happening until some days ago.


No, it only occurs with SAMP.
Well I always used to have 2 Teamspeak clients running, skype, bandicam, teamviewer, 2 ahk scripts.



I have 4GB of RAM, I think I am using the 4 lol.
ding ding ding ding... theres your problem.

when windows runs out of ram, it use your HDD. which is SOOO MUCH SLOWER.
 
Joined
Jun 10, 2016
Messages
368
Reaction score
14
Nope, I mean TABBING OUT and then TABBING IN.
I don't think so, this was not happening until some days ago.


No, it only occurs with SAMP.
Well I always used to have 2 Teamspeak clients running, skype, bandicam, teamviewer, 2 ahk scripts.



I have 4GB of RAM, I think I am using the 4 lol.
dude close those shits so you can play well
 
Status
Not open for further replies.